ساعت :

04:39

تاریخ :

31 فروردین 1403

مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

شهردار بیرجند از تک برگی شدن پروانه های ساختمانی خبر داد

شهردار بیرجند گفت: پروانه های ساختمانی به همت واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بیرجند تک برگی شد.
مهندس محمد علی جاوید در مراسم راه اندازی پروانه های تک برگی در شهر بیرجند که در محل منطقه دو شهرداری برگزار شد افزود: تهیه  دفترچه های پروانه ساختمانی نسبت به تک برگی، هزینه بالایی برای شهرداری ها دارد.
وی با اشاره به نگهداری و درج متون داخلی پروانه های ساختمانی ادامه داد: در دفترچه ها، متون به صورت دستی درج می شود حال آنکه در پروانه تک برگی این موضوع به قابلیت درج سیستمی و احتمال خطای نزدیک به صفر مبدل می گردد.
جاوید افزود: هر یک از اوراق تک برگ دارای کدهای سیستمی منحصر به فرد است که عملاً سطح امنیت آن را افزایش می دهد. وی با اشاره به امکان بررسی صحت پروانه های فوق اظهار داشت: صحت پروانه تک برگی توسط مالکین محترم از طریق درج کیو ارکد در سایت خدمات شهروندان شهرداری بیرجند به آدرس esup.birjand.ir قابل استعلام می باشد.
شهردار بیرجند با اشاره به واگذاری این امر به دفاتر پیشخوان دولت اذعان داشت: سرعت عمل بالاتر و پاسخگویی سریع تر با توجه به توزیع این نوع خدمات در سطح شهر از مزایای این طرح می باشد.
وی با اشاره به پایین آمدن هزینه های این بخش اظهار داشت: افزایش کیفیت در نظارت توسط شهرداری ها و ایجاد فرصت اشتغال برای گروهی از جوانان تحصیلکرده مرتبط با موضوع به وسیله دفاتراز دیگر مزایای این طرح می باشد.