ساعت :

08:28

تاریخ :

31 فروردین 1403

مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

سامانه پرداخت الکترونیک قبوض شهرسازی شهرداری بیرجند افتتاح شد

در راستاي سياست هاي دولت الكترونيك ، شهرداري و شهروند الكترونيكي سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیک با تکیه بر قابلیت شناسه قبض و شناسه پرداخت برای فیش های صادره شهرداری بیرجند راه اندازی گردید و پرداخت قبوض و عوارض شهرداري بیرجند از طريق دستگاه هاي خودپرداز الكترونيكي بانك شهر ميسر گرديد.
 طی مراسمی سیستم پرداخت الکترونیکی قبوض شهرسازی شهرداری بیرجند با حضور شهردار بیرجند، عضو شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرداری افتتاح شد.
گفتنی است این سامانه در راستای تکریم ارباب‎رجوع و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با همکاری بانک شهر و شهرداری بیرجند راه‌اندازی شده است. شهردار بیرجند در حاشیه این مراسم گفت: با افتتاح این سامانه شهروندان می‌توانند قبوض شهرسازی خود از جمله قبوض درآمدی و نوسازی را به راحتی پرداخت کنند.
مهندس محمد علی جاوید ادامه داد: برای پرداخت قبوض شهرسازی این قبوض دارای شناسه شده است تا شهروندان بتوانند قبوض خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.وی به مهم‎ترین اهداف ایجاد و راه‌اندازی این سامانه اشاره کرد و افزود: سهولت خدمت‌رسانی به شهروندان در حوزه شهرسازی از مهم‌ترین اهداف برای راه‌اندازی این سامانه بوده است.

مدیر اداره آمار و فناوری شهرداری بیرجند نیز راه‌اندازی این سامانه را گامی مثبت برای جلوگیری از اتلاف وقت و بالا رفتن سرعت و دقت در پرداخت‌ها دانست و گفت: با ایجاد این سامانه فیش‌های درآمدی و نوسازی شهرسازی بعد از صدور به وسیله سیستم یکپارچه می‎توانند پرداخت شوند.
مهندس مسلم قلی نژاد به اهداف این سیستم اشاره کرد و افزود: برقراری امکان پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری، صدور کلیه فیش های عوارض شهرداری به صورت سیستمی و شناسه دار، شفاف سازی وصول های شهرداری، تجمیع اطلاعات وصولی به شهرداری و ارسال اطلاعات وصولی به سایر سیستم ها مرتبط از جمله اهداف این سامانه می باشد.
قلی نژاد با بیان اینکه این سامانه با همکاری بانک شهر راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: با تعاملی که با بانک شهر صورت گرفت و با امکان ایجاد شناسه قبض و شناسه پرداخت، تسویه حساب فیش‌های شهرسازی از طریق ATM بانک شهر وجود دارد.
لازم به ذکر است این سامانه قابلیت ثبت و صدور فیش های متفرقه درآمدی با دو شناسه قبض و پرداخت را داراست که بدین ترتیب این امکان فراهم می شود که شهروندان بتوانند قبوض مربوط به عوارض شهرداری بیرجند را از طریق کلیه درگاه های پرداخت الکترونیک بانک شهر  پرداخت نمایند.