ساعت :

12:26

تاریخ :

6 مرداد 1403

مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

اولین جلسه کمیته شهر هوشمند شهرداری بیرجند برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین المل شهرداری ؛ اولین جلسه کمیته شهر هوشمند شهرداری بیرجند 1401 با حضور اعضای کمیته و نمایندگان اداره کل ارتباطات وفن­آوری اطلاعات در محل سالن جلسات شهرداری تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه رئیس کمیته شهر هوشمند شهرداری ضمن تاکید بر لزوم دعوت از سایر سازمان­ها و ادارات مربوطه در جلسات آتی کمیته شهر هوشمند، اظهار داشت:  رسیدن به اهداف کمیته، بدون همکاری همه جانبه­ی ارگان­های ذیربط، امکان­پذیر نخواهد بود.

یونسی در ادامه به تشریح قرارداد اجرای فیبر نوری پرداخت و  خواستار بیان نظرات اعضاء به لحاظ فنی در این زمینه شد.

معاون اداره کل ارتباطات وفن­آوری اطلاعات نیز ضمن بیان توضیحاتی در خصوص ایجاد شبکه ملی هوشمند و ارتباطات GSB(پنجره ملی خدمات)، و مباحث مربوط به زیرساخت و پروژه های FTTH گفت: هنوز دولت به شرکت خاصی جهت اجرای فیبرنوری در خراسان جنوبی ابلاغیه­ای صادر نکرده است لذا با توجه به پایدار بودن ارتباطات مخابرات، اجرای این موضوع توسط شرکت مخابرات مثبت ارزیابی می گردد.

علیرضا سردار بر  پیش بینی و مشخص کردن توپولوژی شبکه انتقال فیبرنوری و استفاده از تجربیات شهرداری­هایی که در این زمینه پیشرو بوده­اند تأکید نمود.

جلسه شهر هوشمند شهرداری بیرجند

در پایان این جلسه بررسی نرم­افزارهای AVL و AFC برای کنترل مسیرهای اتوبوس­ها توسط شهروندان و پرداخت الکترونیک بلیط، اخذ مشاوره و طرح موضوع با رئیس اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور در خصوص پایلوت کردن شهر و شهرداری بیرجند برای اجرای حمل و نقل هوشمند، بررسی بستر ارتباطی فیبر نوری برای بازار غفاری جهت نصب تلویزیون شهری و …… در دستور کار جلسه بعدی قرار گرفت.