ساعت :

14:19

تاریخ :

5 اردیبهشت 1403

مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

عملیات اجرایی فیبر نوری شهری جهت پایداری دوربین های سطح شهر

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از اتصال ۹ دوربین نظارتی سطح شهر از طریق فیبر نوری به مرکز کنترل ترافیک شهرداری بیرجند خبر داد.
مهندس مسلم قلی نژاد اظهار کرد: امروزه مهمترین موضوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، موضوع امنیت و کیفیت بسترهای ارتباطی بوده و در همین راستا یکی از اهداف این مدیریت ، توسعه شبکه فیبر نوری در سطح ساختمان‌های شهرداری و تقاطع‌های سطح شهر است.
وی افزود: با توجه به فعالیت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بیرجند و نیاز به بستر ارتباطی مناسب جهت هماهنگی‌های ارتباطی، انجام اتصالات فیبر نوری آن در دستور کار این اداره قرار گرفت که این امر به عنوان یک زیرساخت ارتباطی جدید و کارآمد، تأثیر مثبتی در ارتقای کیفیت ارتباطات شهر دارد.
به گفته وی اجرای پروژه فیبر نوری شهری به طول یک کیلومتر شامل فیوژن زدن ۱۰۰ کور فیبر نوری – مفصل بندی – آرایش شبکه برای ۴۸ نقطه شهری و دوربینهای سطح شهرجهت کاهش هزینه های بالای مخابراتی انجام شده است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بیرجند با بیان اینکه فیبر نوری یکی از مؤلفه‌های زیرساخت اجرای شهر هوشمند محسوب می‌شود، افزود: مهمترین ظرفیت‌های استفاده از فیبر نوری، سرعت انتقال داده است.
وی در پایان دستاوردهای گوناگونی را در خصوص توسعه این شبکه برشمرد و گفت: علاوه بر ایجاد و افزایش کیفیت ارتباط و انتقال داده‌ها برای ارائه خدمات شهری، امکان تداوم ارائه سرویس‌های شهرداری در شرایط بروز بحران احتمالی در مرکز داده اصلی شهرداری از کارکردهای دیگر توسعه فیبر نوری در شهر بیرجند است.