ساعت :

17:57

تاریخ :

9 فروردین 1403

مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعدادی از دانش آموزان از مرکز کنترل ترافیک شهرداری بیرجند بازدید کردند

سی نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه جهت آشنایی با مشاغل از مرکز کنترل ترافیک شهرداری بیرجند بازدید کردند و در جریان روند اجرای کار در این مرکز قرار گرفتند. مدیر فناوری اطلاعات شهرداری بیرجند با بیان این مطلب گفت: این دانش آموزان ضمن آشنایی با قوانین رانندگی، رفتارهای درست ترافیکی را نیز آموختند.

مهندس مسلم قلی نژاد با اشاره به پایش شهر توسط دوربین های نظارتی در مرکز کنترل ترافیک شهرداری بیرجند اظهار داشت: یک دوربین پلاک خوان و ثبت سرعت در بلوار پیامبر اعظم (ص) نصب شده و دو مورد دیگر نیز تا پایان سال در دست اجرا می باشد.

وی اضافه کرد: در این مرکز امکان تصویر برداری برای مطالعات ترافیکی، اصلاح هندسی و تقاطع ها وجود داشته و این سامانه با برطرف کردن گره های ترافیکی به دلیل اعمال نظارت، شهروندان را مجاب به اصلاح رفتارهای ترافیکی می نماید.  این مرکز در سال 87 احداث شده و هدف آن توسعه سیستم های کنترل هوشمند ترافیک در سطح شهر می باشد.

قلی نژاد با اشاره به اینکه مرکز کنترل ترافیک نقش مهمی در مدیریت شهری ایفا می کند یادآور شد: این مرکز در مدیریت بهتر امور شهری نقش بسزایی دارد که توجه به آن حائز اهمیت می باشد.لازم به ذکر است در این برنامه، کلیه قسمت های این مرکز مورد بازدید قرار گرفت و توضیحات کامل برای دانش آموزان ارائه گردید.